ДОДАТОК
До Наказу Міністерства освіти і науки України
від 16.06.2015 р. № 641
До Наказу Міністерства освіти і науки України
від 16.06.2015 р. № 641
Методичні рекомендації
щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах
щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах
Математика
Формування
в учнів ціннісного ставлення до суспільства, держави та до самої себе, відчуття
своєї належності до України, усвідомлення єдності власної долі з долею своєї
країни, активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції є головною
домінантою національно-патріотичного виховання учнів в процесі шкільного навчання,
у тому числі, навчання математики. Важливою складовою виховання є прищеплення
шанобливого ставлення до Збройних сил України, підготовка до оволодіння
військовими професіями, мотивація учнів до військової служби.
Виховання
в школярів почуття патріотизму слід здійснювати на уроках математики, віддаючи
перевагу окремим аспектам цієї роботи відповідно до вікових особливостей учнів.
Зокрема,
у 5-6 класах доцільно надавати пріоритет вихованню в учнів любові до України,
її природи, рідного дому, школи, рідної мови, шляхом складання самими учнями
(або за допомогою вчителя) і розв’язування задач, в яких мова йде про їх рідний
край. Це задачі, що містять історичні дані, відомості про тваринний та
рослинний світ регіону, в якому проживають школярі тощо. Під час розв’язування
задач доречно пропонувати учням коментувати виконання дій. Це сприятиме
розвиткові усного мовлення, формуванню у школярів вмінь правильно і грамотно
висловлювати свої думки українською мовою. З цього погляду корисними також
будуть такі завдання, як наприклад, «Прочитай», «Сформулюй»,
«Провідміняй: а) сорок два мільйони; б) двадцять дев’ять тисяч».
У
7-9 класах можливо розширити знання учнів про культуру українського народу за
допомогою різних українських орнаментів (вишиванок) в процесі вивчення
геометричних перетворень. Бажано звернути увагу учнів на те, що багато
орнаментів лише на перший погляд видаються симетричними або утвореними шляхом
паралельного перенесення. Насправді ж створення орнаментів людиною є процесом
творчим, не завжди підпорядкованим математичним законам (на відміну від
машинного орнаментування).
У
процесі навчання слід звертати увагу учнів на прізвища українських математиків,
на їхній внесок у розвиток математичної науки. Одне з таких прізвищ – М. П.
Кравчук, на пам’ятнику якого написано: «Моя любов – Україна і математика». М.
П. Кравчук – академік Всеукраїнської Академії Наук, якого 1938 року
безпідставно репресували і заслали на Колиму, де він загинув. Суттєву допомогу
вчителю нададуть відповідні матеріали, вміщені в українських шкільних
підручниках з математики.
Широкі
можливості щодо виховання почуття патріотизму створюються при проведенні
тематичних позакласних заходів, присвячених українським математикам:
математичні вечори, вікторини, конференції, диспути, дискусії чи змагання тощо.
На таких заходах можна розповісти учням про життя, діяльність та здобутки
видатних українців, запропонувати розв’язати кілька задач, складених ними.
У
10-11 класах серед основних виховних завдань є прищеплення любові до
Батьківщини, відданості своєму народу, гордості за його культурні надбання,
вболівання за його долю. Важливо продовжити ознайомлення учнів з іменами та
біографіями видатних українських математиків. Наприклад, розповісти учням про
творця одного з важливіших методів інтегрування - М. Остроградського (народився
і похований на Полтавщині).
Учнів
основної та старшої школи варто також залучати до проектної діяльності,
пов’язаної з вивченням діяльності відомих українських математиків. Наприклад,
учням можна запропонувати такі теми для розроблення проектів: «Премії НАН
України імені видатних українських учених», «Пам’ятники українським
математикам», «Збірник українських історичних задач» та ін.
Немає коментарів:
Дописати коментар